Söndag..

Mer tjej-grejer.

Så jag blev "vuxen" i förra veckan, gjorde en gynundersökning för första gången. Pinsamt att jag nojjat så hemskt över något som tog tre sekunder att göra. Att väl ligga där i den där stolen gjorde väl kanske inte så mycket, låg mest och försökte tänka på något annat än det faktum att någon satt och kollade på min puppa. Det som var mest awkward var nog ändå att ta av sig byxorna och klättra upp på den där stolen.
Ah iallafall, det är gjort. WHEY!

Och nu har jag fått en tid för att sätta in hormonspiralen, jag har den hemma tillochmed. Det känns egentligen lite omständigt, man får ett recept, så måste man gå och hämta ut den och sedan tillbaka och få dom att sätta in den.
Jag har väldigt blandade känslor inför den. Det är det första...preventinmedlet som jag inte kan styra över. Jag menar med p-piller så kan jag ändå börja och sluta med det när jag vill. Mår jag inget bra av dom så är det bara att sluta ta dom helt enkelt. Men med den här så måste jag tillbaka och säga åt dom att ta ut den.
Sen det faktum att jag försöker mentalt förbereda mig inför hur ont det kommer göra, alla jag pratat med säger att det VERKLIIIHIIIGEN inte är skönt. Jag har fått höra "det känns som att föda barn i några minuter". Tack för den.
Men samtidigt känns det som att det är...ööh.. a small price to pay.. för att vara skyddad i fem år och inte behöva tänka på det överhuvudtaget.
Meeen så tänker jag att min kropp älskar att jävlas med mig så den kan lika gärna få för sig att stöta ut den.

Men det kommer nog gå bra.. eller hur? Jag är inte orolig... nej nej. Life is good!


Ni som känner mig borde veta vid det här laget att jag oroar mig alldeles ALLDELES för mycket för saker, och oftast alldeles i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0