torsdag..

jag vaknade och insåg att det är torsdag, livet kändes helt plötsligt ändå rätt bra.
Så wheeey! ni slipper gnällemoinlägg idag :D
Jag längtar självklart fortfarande hem, men det är inte alls något jag känner att det är värt att gnälla om.

den 25 oktober till 1 november är Tara ledig, så vi ska shoppa loss, och så ska vi åka iväg en sväng till Galway och lämna Andrew och Dualtach hemma som det lät. Jag tycker väldigt mycket om min värdmamma.
Jag har lärt henne det första svenska ordet! (egentligen inte, hon kunde säga salt innan) hon kan säga ugnspannkaka xD
På lördag är det värste fest liknande grejen i Enfield, såklart för barn också, det är ansiktsmålning och en massa grejer, kommer inte ihåg för tillfället. Men eftersom jag inte har några planer den här helgen så ska jag följa med dom och sen ska vi åka upp till The hill of Tara, tydligen ett helt underbart ställe. Jag ska försöka ta mig för att ta kort när vi är där ;) Både Tara och Andrew tror iaf att jag kommer älska det.

Är Tara ett vanligt namn i irland föresten? För jag har sett maaassor av saker som heter tara..

Jag skulle ge tjejerna ett bad tidigare, tji fick jag. Fan vad kallt vattnet var. Så jag väntade en stund och TADAAA! nu är dom badade och fina, och jag bara önskar att jag hade Erins fluffiga hår, gud så underbart det är.

och...och... HÖRNI! HÖRNI! fingers crossed! Sorlaith äter! FINALLY! Vi har slutat ge henne mjölk när hon ska sova på dagen, vilket innebär att hon inte sover, men vafan. Är hon inte grinig så är jag nöjd. Och vi ger henne liksom ingenting mellan målen. Utan bara på dom utsatta tiderna då dom ska äta. Vilket innebär att på frukosten då dom får gröt så äter hon fan mer än Erin, och då jäklar. Äter man mer än Erin så kan man banne mig äta.

over 'nd out

Kommentarer
Postat av: Från Sonja

Hejsan lillKarin som blivit stor. Gud vad intressant att läsa om alla dina bravader och tankar med vistelsen på Irland. Vilken fantastisk resa....både personlig inre resa som fysisk resa. Du gör det kanonbra! Jag beundrar dig ditt mod! Kraaaaaam Sonja (på fritidsgården)

2010-10-14 @ 11:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0