söndag..

Jag var som sagt till Dublin igår, hade en mycket trevlig dag och kväll. Jag kom hem efter tolv igår kväll..

Det började med att jag åkte in runt tolv, gick med Julia på stan lite grann sådär. Var på H&M och köpte två jeansleggings och en kofta, jag gillar att H&M har samma storlekar här som hemma. Och jag köpte en sånhär på penneys:



Sedan runt halv fem så åkte Julia hem, jag hade ingenting att göra och världens värk i fötterna. Satte mig på Supermac's och köpte en cola och strips för att få sitta ett litet tag.
Jag satt och dagdrömde och tillslut dök Karlsson på taket upp, det var förövrigt honom jag väntade på.
Jag vet, jag är rätt cool som får hänga med sagofigurer..

Sedan gick vi runt och helt plötsligt började det spöregna, vi flydde in till burger king och satt där i evigheter.. När det väl slutat regna så gick vi ut igen och fortsatte vandra omkring, jag tappade bort mig några gånger faktiskt..
Efter ett tag gick vi upp till O'connell st och där finns en McDonalds.. karin blev hungrig och ville ha mat! Så vi gick dit och åt.. yumyum!
Sen lite mer vandring och sedan hem med bussen.
En jävla massa surr blev det ivarje fall. Skönt att få prata svenska en liten stund iallafall.

Nåväl, när jag var påväg hem och var i Maynooth så försökte jag ringa andrew och berätta.. han svarade inte, jag försökte med tara, inget svar. Jag fick lite panik. Försökte ringa andrew hur många gånger som helst, tillslut gav jag upp och ringde N4 cabs. Jag fick åka taxi hem helt enkelt. En bra kvinna reder sig själv.
Jag fick taxin 40 cent billigare yeey!  haha!

Så idag vaknade jag sent, så skönt. Och fick en Irish fry till frukost! Awesome! det var bacon, ägg, vita bönor i tomatsås, korv, tomat, black pudding & white pudding (vad det var vet jag inte och jag vet inte om jag vill veta) och på allt det BRUN BRÖD! åh just ja.. potatis också. Och en potatisvåffla fick jag också..
Fattar ni att jag åt nästan upp ALLT! jag börjar bli irländsk.. haha xD
andrew tyckte att jag hade gjort mycket bra ifrån mig :P Nu kommer jag dock inte äta något mer på en vecka! :o

Oljan har tagit slut i huset, så det är svinigt sjukligt kallt här. Jag ligger med linne, tjocktröja och jeansleggnings och under täcket och fryser puppa av mig. Hugaligen.
Jag saknar svenska hus <3

Jag påbörjade mitt projekt med att få min naturliga hårfärg btw.. det gav inte så mycket, jag har en söt lite rödaktig nyans i håret nu istället.. Mycket sött om jag får säga det själv, det lär väl bli mer markant ju mer jag försöker men vafasn..

over 'nd out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0