onsdag...

jag vaknade imorse och trodde det var torsdag, lyckan som skapades i mitt hjärta när jag trodde att anna skulle komma imorgon går inte förklara i ord.
Men icke, när jag vaknat till så insåg jag till min besvikelse att det bara var onsdag idag.. Vilket betyder att det faktiskt är två dagar kvar.
Men vad tusan, det är inge länge kvar ändå.

Sen åker hon hem till sverige, utan mig.. Jag stannar kvar här, själv..

Igårkväll ropade Andrew och Tara ut mig till vardagsrummet, och dom berättade att regeringen här i Irland (är det regering?) ska ta bort barnbidraget. Vilket betyder att dom inte har råd att ha kvar Dualtach i dagiset som han är i. Men vi har ett dagis precis nedanför vårat hus, MEN dom kan bara ha honom till halv ett varje dag. Vilket betyder att någon måste hämta honom och ta hand om honom från halv ett tills andrew och tara slutar jobba. Dom frågade mig om det var okej för mig att hämta honom och allt. För det skulle jag få 30 euro extra i lön.
Jag sa självklart, att jag självklart åtminstonde ger det ett försök. Jag älskar dualtach och varför skulle jag inte ens försöka?
För dom sa att om jag inte kan så måste dom skaffa en ny aupair, men det vill dom inte för att dom är så nöjd med mig. Tara var så söt, hon ba "We're so happy with you! WE LOVE YOOOU!!"
Jag skulle aldrig säga nej utan att ens försöka ju.

over 'nd out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0