torsdag..

jag vaknar, inser att det är torsdag.. torsdag, redan!
idag är det åtta dagar kvar innan julafton. Helt galet.

Igår fick jag veta att Dualtach's dagis är öppet från 10 till 1 idag istället för 9 till 12. Av någon anledning känns det skönt. Slippa stressa, ta det lugnt, hinna vakna till så man hinner städa innan Dualtach kommer hem igen.
Det är skönt i varje fall.
Jag hade total hjärnsläpp när Andrew berättade för mig igår. Jag fick för mig att han sa 12 till 1. dvs. en timme bara. och jag typ vaaaa? bara en timme? och så insåg jag lite generat att det var ju faktiskt tre timmar. lika länge som han är där annars :P

haha Erin var fan bäst imorse! Jag satte henne i stolen och gav henne gröt. Och dom andra två också, dom åt.
Erin hade nappflaskan med sig till bordet så jag ställde bort den, hon började gråta. Jag ställde den på bordet igen. hon fortsatte gråta, jag gav den till henne men hon fortsatte gråta. Och det var hysteriskt gråt också.
Andrew försökte prata med henne och kramade på henne. Och så kollar hon på mig och pekar på mig och gråter.
Andrew typ; du borde nog prata med henne, det är dig hon är upprörd på.
Jag sätter mig på huk framför henne och ger henne en kram och sekunden efter så sträcker hon sig efter skeden och börjar sleva in gröt.. haha

Nej fan, förlåt. Jag pratar verkligen bara om barnen. Hemskt. Jag kan inte tänka mig alls att det är särskilt intressant att läsa om.

Jag får lite hemlängtan när jag inser att det är så få dagar till jul. Och jag saknar anna! nä fy. hur mycket som helst faktiskt, vet ni hur det suger att ha sin bästa vän i ett annat land?
Det är inte att rekommendera. Vet ni vad? Det är inte att rekommendera att ha sin pojkvän i ett annat land heller.

Igår fick jag reda på att jag inte bara ska få hela lönen nästa vecka då jag inte jobbar hela veckan, utan jag ska också få en holiday-bonus :o
Min värdfamilj är så söt <3
Jag är liksom nog glad över att jag får hela lönen även fast jag inte jobbar hela veckan. haha.
Tara igår ba "it's like a thank you because we're so happy with you and you've done such a good job."
Det är självkänslehöjande i varje fall. Jag har aldrig känt att jag klarar av något så bra som det här.  Jag känner mig duktig..

nä fan. har inget mer vettigt att säga..

over 'nd out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0