igen...

nej sova blev det ju självklart inte. Jag började titta på supernanny och satt och gnällde där i soffan samtidigt som jag försökte ringa till jävla taxibolaget som vägrade svara på 12 försök.
Så jag gick och duschade.. och sminkade mig. Klädde på mig och huxflux råkade saxen va framme så jag råkade klippa luggen lite. Jag är som en femåring, man kan inte låta saxar vara framme när jag är i farten.
Nåväl, det blev ändå helt okej, och det fina med hår är att det växer ut än hur mycket man klipper det.
Problemet är att det skulle sett mycket bättre ut om jag bara hade fått färga håret.
Men nejrå, det får jag ju inte.
Tara skulle bli lite gnällig om jag hade färgat. Nu har jag ju äntligen en cm utväxt. Yuk. värre kommer det bli också.

jag fick både bussresan och taxiresan billigare idag, helt galet. Taxichauffören blev jag dock lite irriterad på.
Jag beställde taxin halv, bussen gick fem över. fem över halv kommer han, inte så hemskt men.
Sen så ba "jag måste hämta upp något på vägen, är det lugnt?" jag "ja så länge jag hinner till bussen".
Så kör gubben ut i skogen och det som går igenom mitt huvud är "jaha vafan ska han göra här ute?"
Tiden går, han kör längre och längre ut, tills vi kommer till ett hus. In tussar en kille och han ska tydligen skjutsa honom till Maynooth. Han frågar om jag vill ha skjuts dit också, det enda jag tänker är "jag har inte råd med det?"
Men nåväl, han skjutsar mig till Enfield och jag har fem minuter kvar innan bussen går och jag fick betala 10 euro för den resan..
Så kommer bussen precis på klockslaget (för er som aldrig varit här och upplevt irland och irländare kan jag säga att det är VÄLDIGT ovanligt, dom är alltid sen).
Och då tar busschauffören bara 6 euro för min resa? Jag fick åka på student.
haha. Se där, resan blev ju rakt kalas billig.

äh nu orkar jag fan inte skriva mer..

over 'nd out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0