06/04-10

Jag har inget intressant att säga egentligen, måste bara få skriva av mig lite. Skriva egentligen ingenting men känna att jag åtminstonde skrivit lite.

Jag började läsa Flicka från ovan av Alice Sebold igår igen. Den kommer ut på bio typ nu snart, om den inte har kommit än.
Den är galet bra, boken alltså. Ska fara och se filmen någon gång. Anna vill se den också så det blir väl med henne kanske.
För er som inte vet vad den handlar om så är det en 14årig flicka som blir mördad, och även fast jag egentligen inte skulle förstöra något eftersom man får veta det allra först så tänker jag inte berätta vem som mördar henne.
Och hela boken är från hennes syn. Alltså uppe i himlen. Man får följa när hon tittar på mordutredningen och hur hennes familj klarar av när hon är borta och hur hon försöker desperat få kontakt med dem.
Och man får också se hur hennes himmel är, och vilka hon träffar där och sånna saker.
Riktigt bra bok, jag är fängslad.
Första gången jag läste den så tröttnade jag ärligt efter jag hade läst vem som mördade henne, men det var nog mest för att jag inte ens var sugen på att läsa just då. Men jag hade precis fått/köpt(?!) boken så jag tänkte att jag var ju tvungen att läsa.

Nej nu ska jag kolla på cougar town, och skratta läppen av mig.

Over 'nd out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0